Itinerant

Què és el programa Itinerant?

És un programa promogut per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies que compta amb la col·laboració de la Direcció General de l’Agenda Valenciana Antidespoblament, les mancomunitats i municipis AVANT. L’objectiu d’aquest programa, és la recerca i mobilització de professionals itinerants per prestar serveis bàsics necessaris als diferents municipis.

Com es crea la ruta de serveis?

  • Primer contacte: Els professionals prèviament donats d’alta a la Seguretat Social, es registren al formulari que es troba més avall exposant el servei a prestar.
  • Prospecció de necessitats: Els ajuntaments per mitjà d’un formulari sol·liciten les necessitats de serveis professionals i la disponibilitat d’espais públics per dur-los a terme.
  • Presa de contacte amb professionals inscrits: Tècnics de la FVMP realitzaran una primera entrevista als professionals interessats per conèixer de primera mà i amb més detall el tipus de servei que ofereix.
  • Visita al municipi: Els municipis que participen a la ruta i els professionals seleccionats, concerten una visita al territori, per conèixer els mitjans que tenen a la seva disposició per dur a terme la seva activitat.
  • Assessorament i acompanyament: Els professionals que participen al programa, rebran per part del personal tècnic de la FVMP i els Ajuntaments, l’assessorament necessari per implantar el servei.

A quines comarques està en marxa?

  • Província de València: en 47 municipis de les comarques de Vall d’Albaida, La Serrania, Rincón de Ademuz
  • Província de Castelló: 76 municipis de les comarques de l’Alt Palància, Plana Baixa-Mijares, Alt Maestrat- Penyagolosa i Els Ports
  • Provincia d’Alacant: 39 municipis de las comarques de Comtat- Alcoià, la Marina Alta, la Marina Baixa

Sóc ajuntament o mancomunitat, com sol·licite un servei?